پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

نمایش فیلم‎های ایرانی در سوریه

هفته فیلم ایرانی توسط مرکز فرهنگی ایران در «لاذقیه» و اداره فرهنگ استان و خانه فرهنگ «اسد» به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم، در این برنامه که تا امروز دوشنبه ادامه دارد فیلم‌های‌ «راه آبی ابریشم»، «پنج ستاره»، «می‌خواهد با من حرف بزند» و «ملک سلیمان» اکران می شود.

در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه نصاویر نوری که مراحل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و اراده و پایداری ملت ایران در مقابل شاه این هم راه و هم نشین آمریکا و اسراییل را به تصویر کشیده آغاز به کار کرد.

مدیر بخش فرهنگی لاذقیه «مجید صارم» در سخنرانی خود که در آغاز این جشنواره ایراد کرد گفت: لاذقیه همواره و در طول تاریخ پشتیبان اندیشه فرهنگی در همه زمینه ها بوده‌است.

«صارم» به اهمیت همکاری‌ها و عمق ارتباطات تاریخی بین ایران و سوریه که توانسته این دوکشور را یار و همراه یکدیگر قرار دهد اشاره کرد و گفت: این دو کشور به ویژه در موضوع دفاع از حقیقت و ارزش‌های انسانی در مقابل تروریسم و تکفیر که بر ضد سوریه انجام شده  با یکدیگر مشارکت داشته اند.

مفتی منطقه «لاذقیه» شیخ «غزال غزال»‌ نیز به همراهی و همبستگی مسیر ایران و سوریه با اعتقادی راسخ به منظور رهبری این دو کشور که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون ادامه دارد اشاره کرد و افزود:  سوریه و ایران با همکاری دو جتنبه خود به ویژه در موضوع مبارزه با تکفیر و تروریسم پرچم پسروی و عظمت را بلند خواهد کرد.

هیات افتتاح، فیلمی از فعالیت‌های انجام شده در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را به معرض دید همگان در آورد و شاعر دکتور «مالک رفاعی» قصیده‌ای را که مشتمل بر ارزش‌های ایران در مبارزه با صهیونیسم و پشتیبانی از مقاومت و همکاری‌های سوریه با ایران و پیروزی‌های این دو کشور در مقابل تکفیر بود را قرائت کرد.

ص.گ/ ا.ا

این مطلب را به اشتراک بگذارید